Verslag zomertoer Altastenberg 2022

Op donderdagmorgen vertrokken we voor onze zomertoer van dit jaar. We reden naar Lochem en wilden naar Barchem maar moesten direct al omrijden naar Ruurlo. In de buurt van Winterswijk staken we de grens naar Duitsland over er reden verder naar Altastenberg in de buurt van Winterberg. Daar hebben we overnacht in Hotel Altastenberg, dat wordt gerund door de oude buren van Gerard. Van een dag motorrijden met hoge temperaturen krijg je dorst, dus de weizenbiertjes smaakten goed.  ’s Avonds was het nog lekker weer, en hadden we een BBQ buiten op het terras. Op vrijdag  hebben we een rit in noord-oostelijke richting gemaakt.  Veel bochtjes tussen de bergen maakten het een leuke rit.  De route ging zelfs een stuk over grindpaden door het bos wat het allemaal nog spannender maakte. Helaas stond er wel een slagboom op de route, zodat we zelf een alternatieve route moesten vinden.  De motoren zagen er na dit off-road avontuur niet al te schoon meer uit. We kwamen langs verschillende stuwmeren oa.de Diemelsee en de Edersee met een vrij laag waterpeil. Een motor werd het allemaal te veel en begon behoorlijk benzine te lekken.  Achterop bij zijn kamergenoot kon de rijder toch nog naar het hotel. De motor werd in het bos achtergelaten. De volgende dag is de motor, op een aanhanger, teruggebracht naar Nederland.

Op zaterdagmorgen moest eerst het regenpak aan, maar gelukkig kon deze snel weer uit. De rit ging dit keer in zuid-westelijke richting en ging dit keer wel helemaal over asfalt. Soms is de kwaliteit van het wegdek echter  behoorlijk slecht zodat je tussen de scheuren en gaten door moet laveren. We kwamen nog wel een weg tegen waar je niet met de motor mag rijden, dus moesten we een alternatieve route nemen.  Na het avondeten eerst een wandeling in de omgeving gemaakt en toen  na nog een paar drankjes was het tijd om te gaan slapen.

Zondag na het ontbijt was het al weer tijd voor de terugreis.  Vanwege een wegafsluiting had Henri met Kurviger een mooie route alternatieve route gemaakt. We reden om het roergebied  binnendoor naar Munster en vervolgens naar huis.  Voor de grens natuurlijk nog wel even getankt.

We kunnen terugkijken op een gezellig weekend waar we lekker hebben kunnen motorrijden. Gelukkig bleef het op een klein buitje na droog.  We hebben 1100 km afgelegd tijdens dit weekend.