Verslag zomertoer Oberaula 2020

Donderdagmorgen na de koffie vertrokken we met 9 van de 10 deelnemers richting Laren. De laatste deelnemer kwam ivm. werk pas ’s avonds in het hotel aan. Na in de buurt van Winterswijk de grens te zijn overgestoken ging de reis verder in richting Oberaula in Rotkäppchenland waar we de komende dagen zouden verblijven.  Het laatste deel van rit reden we al over leuke bochtige wegen om alvast op te warmen voor de komende dagen. Onderweg zijn we natuurlijk nog wel een paar keer gestopt om wat te eten en te drinken en moest er ook getankt worden. Het was wel wennen om bij de restaurants en tankstations een mondkapje te moeten dragen. Na de aankomst bij Het hotel werden er na het wegbrengen van de bagage naar de ruime kamers de eerste biertjes genuttigd. Deze smaakten voortreffelijk! ’s avonds werd er buiten in het park van het hotel gegeten bij het grill buffet.

De volgende morgen gingen we op pad voor onze eerste rit richting het zuiden. Het eerste deel ging de rit door glooiend terrein met mooie slingerwegen waar iedereen lekker kon sturen. Verderop in de route werden de bergen wat hoger. In het gebied rond de Vogelsberg, een oude vulkaan, ligt de Schottenring een oud circuit . Het circuit wordt sinds 1925 gebruikt en in 1953 werd er zelfs de Duitse grand prix verreden. Tegenwoordig worden er alleen nog races voor klassiekers gehouden. Wij hebben allemaal het rondje over het oude circuit goed doorstaan. Na nog zeer vele leuke bochten smaakte het biertje in het hotel weer voortreffelijk.

Na een lekker ontbijt gingen we op pad richting het Thüringer wald. Het terrein was een stuk heuvelachtiger als de eerste dag, wat het rijden toch extra leuk maakt. De route kwam door Eisenach, de geboortestad van Joseph Sebastiaan Bach, wat onze muzikant Henk heel gelukkig maakte. Weer iets van zijn bucket list af. We reden nog een stukje verder door de voormalige DDR, en na nog heel wat bochten kwamen we wat vermoeid maar voldaan bij het hotel aan. Na een heerlijke maaltijd namen we er nog een paar, want is was al weer de laatste avond.

Op zondagmorgen vertrokken we weer richting Harfsen. Het eerste deel hadden we nog leuke stuurwegen, later ging de route meer over de doorgaande wegen om toch een beetje op tijd terug te zijn.

We hadden vier dagen prachtig weer en iedereen heeft het goed naar de zin gehad, ondanks de corona maatregelen. In totaal hebben we 1300 km gereden dit weekend. Hopelijk kunnen we volgend jaar weer op pad zonder de extra maatregelen.