Verslag zomertoer 2021

Donderdagmorgen rond half tien vertrokken we met 11 motoren en hun berijders richting Lochem. Iets voorbij Winterswijk staken we bij Oeding de grens over naar Duitsland.  Via  Borken reden we voornamelijk binnendoor naar Hotel Heiderhof in Obersteinebach. Dit dorpje ligt ca. 25 km boven Koblenz in het Westerwald.  Onderweg hebben we bij een plaatselijke bakkerij nog even een kopje koffie met een broodje gegeten. Toch wel wennen dat je in Duitsland bij restaurants , benzinestations enz. een mondkapje moet dragen als je naar binnen loopt.  Wil je binnen eten moet je ook je QR-code tonen net als nu in Nederland. Rond kwart over vier kwamen we aan bij het hotel.  Even de spullen op de kamer leggen, en dan  proeven of het bier hier smaakt.  Bier smaakte goed !

De volgende morgen gingen we naar een lekker ontbijt op pad voor een rondrit van 240 km in westelijke richting. Na een afgesloten weg waren we een deel van de groep kwijt maar na wat telefonisch contact hebben we de verloren schapen weer teruggevonden op een terras bij een riviertje in Herchen. Met de complete groep werd de route voortgezet. We hebben deze dag heel wat mooie bochten gehad. ’s Avonds was er een lekkere BBQ, buiten op het terras van het hotel. Ook de laatste twee deelnemers kwamen aan die ivm. werk niet eerder konden.

Op zaterdag konden we kiezen uit twee routes. Een route naar het oosten met een museum met oa   oude BMW motoren en een route naar het zuiden deels langs de rivier.  Ivm. de grootte van de groep werd besloten om beide routes met een deel van de groep te rijden. De BMW- rijders gingen naar het museum en de andere deelnemers op Japanse motoren gingen richting zuiden. Het Westerwald  museum bestond uit allerlei verzamelingen maar ook met mooi gerestaureerde klassieke  BMW- motorfietsen.  De andere groep heeft de rivier van dichtbij bekeken want bij  Sankt Goar werd de Rijn met een veerpont overgestoken. Na een schweinehaxe mit sauerkraut was het al weer tijd voor de laatste biertjes van dit weekend.  De volgende morgen was het na het ontbijt tijd om de spullen weer op de motor laden en de terugreis te aanvaarden.  Onderweg stopten we nog wel voor een kopje koffie en in de middag  voor een schnitzel, om het energiepeil weer wat op te krikken.  Rond kwart over vijf waren we weer terug in Harfsen.

We kunnen terugkijken  op een gezellig weekend waar we lekker hebben kunnen motorrijden en we het bovendien het hele weekend droog hebben gehouden. We hebben dit weekend in totaal ruim 1100 km afgelegd.