Verslag voorjaarstoer Harz 2019

Dit jaar ging de reis voor het eerst naar de Harz en wel naar het plaatsje Bockswiese, in de buurt van Goslar. We vertrokken iets voor negenen nadat Henk ons eerst van koffie had voorzien. De reis ging richting Markelo waar een wegafsluiting direct al een uitdaging gaf.  De reis ging verder richting Hengelo waar we een stuk de snelweg pakten. Bij het Teutoburgerwoud gingen we weer een stuk binnendoor over mooie slingerwegen. Na nog een stukje snelweg reden we binnendoor over leuke wegen naar Bockswiese waar we rond 5 uur aankwamen.  De weizenbiertjes smaakten prima na zo’n reis van 370 km.  De volgende dag reden we rond in de Harz met mooie bochtige wegen en  prachtige natuur. In Wernigerode  zijn we gestopt en zijn de stad ingelopen voor een koffie op het schitterende marktplein.  Lekker zonnig weer maakte het helemaal af. We vervolgden onze route door het prachtige gebied waar iedereen zich kon uitleven op de ontelbare bochten. Bij een plaatselijke Italiaan werd de inwendige mens versterkt en konden we het laatste deel van de route rijden.  Bij het hotel aangekomen vonden de jongelui het nog niet genoeg en reden nog een extra rondje.  Na het avondeten gingen sommigen nog aan de wandel naar het naast gelegen dorp waar een heel speciale houten kerk staat. De volgende morgen was het na een lekker ontbijt al weer tijd voor de terugreis.  Het eerste deel  konden we nog afscheid nemen van het gebied met lekkere stuurwegen voordat  we een stuk snelweg pakten.  Na een lunchstop in Gronau reden we binnendoor terug naar Harfsen.  We kunnen terugkijken op een gezellig  en droog weekend  waarin we lekker motor hebben kunnen rijden.

Van donderdag 19  t/m zondag 22 september gaan we weer op pad voor onze zomertoer. Binnenkort maken we de bestemming bekend.